Zamki polskie

ZAMKI

Zamki polskie - Zamek obronny Bardo Śląskie : historia, architektura, lokalizacja, zdjęcia

ZAMEK W BARDZIE

LOKALIZACJA, DOJAZD, ZWIEDZANIE, ATRAKCJE

USYTUOWANIE

Ruiny zamku położone są na na rozległej półce zbocza dominującego nad doliną Nysy Kłodzkiej wzgórza (zwanego dziś Górą Kalwarią), na wysokości ok. 350 metrów n.p.m., poniżej Obrywu Skalnego.

Województwo: dolnośląskie, powiat: ząbkowicki, gmina: Bardo
Region: Sudety Wschodnie, pasmo: Góry Bardzkie

ADRES

Zamek Bardo
Bardo

Współrzędne GPS:
    N 50°30'03,79''
    E 16°44'18,27''

JAK DOTRZEĆ

Kolej: PKP Bardo Śląskie Główne - dojazd bezpośrednio z Wrocławia (ok. 1h 50min)

PKS:   m. in. z  Kłodzka, Dzierżoniowa, Bolesławca, Legnicy, Wałbrzycha  i Wrocławia (www.pks.dzierzoniow.pl)

Samochód: Drogą nr 8 Wrocław - Kłodzko dojeżdżamy do Barda. W Bardzie skręcamy przy stacji kolejowej tuż przy wiadukcie w kierunku miasta i natychmiast w prawo w dół w kierunku wiaduktu. Na dole w prawo pod wiadukt i prosto na parking pod wzgórzem (ul. Skalna). Tu porzucamy autko i dalej idziemy pieszo.

Dojście: Od stacji PKP rozglądamy się za urwiskiem nad którym stoi krzyż (stojąc twarzą w kierunku Wrocławia po skosie w prawo - wysoko) Z parkingu pod urwiskiem zielonym i niebieskim szlakiem, drogą krzyżową, wąwozem pod górę. Pomiędzy stacjami VII i VIII (przy jednej z kapliczek rozmieszczonych pomiędzy stacjami) na drzewie wisi niepozorna metalowa tabliczka z napisem ZAMEK. Zgodnie z nią skręcamy w ścieżkę biegnącą ostro w lewo (ok. 150 stopni). 100 metrów dalej na końcu ścieżki odnajdujemy ruiny zamku.

ZWIEDZANIE

Obiekt dostępny do zwiedzania. Zamek jest wolnostojącą ruiną.

Wstęp wolny.

ATRAKCJE

Na samym zamku - brak. Miasto jednak znane jest jako miasto cudów. Mamy tu malowniczą wspomnianą wcześniej Drogę Krzyżową i towarzyszące jej kapliczki ze scenami biblijnymi a na jej końcu Górską Kaplicę - miejsce objawienia się Matki Boskiej oraz Sanktuarium Metropolitalne z cudowna figurą Matki Boskiej.